mandag den 9. april 2012

toggegarn i isefjorden, ved nyk.sj

Satte et toggegarn i fjorden lørdag, søndag var der 2 kvabsøer 1 stenbider,en del magre skrubber,
nu hvor der er små kvabsøer (stenbiderhunner) er fiskeri med toggegarn fint, den sidste sending af
dræbergarn, som de også kaldes, er redt op og klar til salg, 55m.garn, der er priser fra 200 kr til
350 kr alt efter om der er skader på dem, et helt nyt  kan ikke skaffes, de er syet af en fisker i
 Hundested,og ville med de matrialer der er brugt nok koste ca. 1000kr. stk et toggegarn vejer
11 kg. og kan kun købes i butikken

På foto 1

toggegarn tv. og almindeligt rødspættegarn

indkørsel til butik. Nygårdsvej 40    4500 Nyk sj.

Afdeling brugte garn i butikken

online butik.   http://www.eanetshop.sommerhusvagt.dk/

ea@ea-handel.dk

eller 22922176

svarer også lørdag/søndag

1 kommentar:

  1. Anonym17.4.12

    Hej Esben, jeg købte 2 toggegarn af dig, du sagde at jeg skulle vente ca 3 uger med at sætte dem eller fik jeg dem fyldt med magre skrubber,jeg satte dem og fangsten var ca 40 magre skrubber, men der var også 4 pæne torsk,en pigvar på 3 kg samt en søtunge på næsten et kg, vi fik nogle isinger og rødspætter der kunne bruges,nu forstår jeg hvorfor toggegarn kaldes dræber garn,kommer og henter 2 til håber du stadig har dem til 350kr. stk. Jeg vil ikke skrive hvor jeg fisker,der er rigeligt med garnfiskere her. Hilsen Bent Lysgård

    SvarSlet