fredag den 31. august 2012

Aborre i de nye flydegarn

Har lige afpøvet mine nye aborregarn, dem som jeg også bruger til makrel
fik lov at afprøve et i en sø hvor jeg som dreng fangede gedder og aborre,
det var ikke nogen god ide,efter at havde sat sad jeg lige med en øl i ca 10
min. så var de 2 steder på det 50m. flydegarn noget stort
 der lavede et frygteligt røre i vandet, ud og se , første fisk en gedde på ca 2kg
 anden fisk en gedde på 5 kg.da jeg havde fået de 2 fisk ud af nettet var der 2 store huller,
ejeren af søen fotalte efterfølgene at  de sidste år, er alle ællinger forsvundet. Nu ved vi hvorhen
vi sætter nu et toggegarn til pigvar. Det kan holde til det,så skal vi nok få tyndet ud i geddebestanden,
gedderne kan desværre ikke bruges, de smager af mose, vi skal havde flyttet nogle han gedder til
et mosehul  hvor der er for mange skaller og andre skidtfisk, så jeg sætter nok også en torske-
ruse så fiskene ikke bliver skadet, skulle vi som bifangst få suder, kommer de hjem i og lever i ålekarret- til de ikke er moset mere, og så i rygeovnen, ålekarret bliver ikke brugt meget
da jeg ikke gør meget i de moser jeg plejer,ålene er for store og jeg har fanget de 20 jeg
skal bruge til rygning til jul
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar